Tuesday, November 16, 2010

...a doctor or an engineer??...

today..post sy sedikit serious...a doctor or an engineer..erm..as smua org tau kn..both my sisters are doctors...sorg dh jd doctor sorg lg next year...so..sy ni mmg lari jauh la dr dunia kedoktoran ni...

nk tau x..that day my mom asked me.:

mama:adik...xmau jd doktor ka??
me:ermm *with a blur face*
mama:mama bg masuk AIMST nk??
me: *muka blur lg*
mama:kakak kata doctor kt hospital tu byk bdk AIMST..
me:ermm *muka xamek port ja*
me:ari tu ada org kata..xpa la..dh 2 org anak mama jd doktor..bg plak engineer
mama:menantu mama dh engineer
me:*dlm hati tguris sket*

so..our conversation ended there....honestly..time tu mcm tsentap sket la..sbb sy rasa mcm mama cant accept course yg sy amek ni kn...but mcm dh lali..bcoz tiap kali blk pon mama will asked the same question...

a few days later:


tok:adik xmau jadi doktor gg ka??
me:*smilling*
tok:xmau jd mcm kakak n angah?
me:insya allah tok..nant adik jd doktor jgk...tp doktor phd...ermm
tok:*smilling*

n tis time..sy sgt2 tsentap n terasa hati..kenapa??mest ka smua org jd doctor??xckup ka cik aunty cik kakak angah dh jd doctor??..sy sgt2 sedey..sbb smua org xconfident lgsung dgn sy...tp mungkin salah sy jgk la kn..xberjaya nk convince my family about my course ni...

honestly lg..sy pon xtau ke mana hala tuju kos sy ni..tp sy ada confident yg sgt tinggi utk berjaya..sy mest berjaya..kenapa??salah ka??....dh 1 sem dh berlalu..i really hope that my family akan bg full support..mmg diorg bg support utk study n everytime exam..but diorg still xpercaya kn sy..itu yg bt sy sgt2 sedey...

mcm mana ek..nk bt kn family confident n percaya dgn sy???..sy just nk diorg tau yg me kakak n angah are different..sy xkn slalu dpt ikot apa yg angah n kakak bt...tis is me..just accept me...xkn smua org nk jd doctor kn..apa salah ny kalu sy jd engineer???



...doctor????...


....engineer???...

2 comments:

  1. hey..nice blog and nice song from ne-yo..love it..=]
    a doctor or engineer? i think u wish 2 b more of ur true-self, rite? its kind of faith..trust me!! u r so great as anis..just b urself..all of ur family, frens including me will fully support u..rock ur life with ur own way aggresively and cute-ly..O(^.^)O

    ReplyDelete
  2. thank u jia chun...yeah..i wish people can accept who i am rite now..thanks alot for ur support..=)

    ReplyDelete